יום העצמאות, לשמור על המשקל במנגל

על התארגנות, הקשבה לרעב ולשובע ולבחור בעצמאות שלי מול האוכל

יום העצמאות מגיע, שבועיים אחרי שרק סיימנו את משתה פסח, מצות, קניידעלך ומימונה, בקושי הצלחנו לחזור למשקל שהיה לפני החג ועוד פעם יש לנו מפגש חברתי, ארוחות כיד המלך והשאיפה הפנימית שלי לעבור את זה במשקל יציב ובתחושה שאני לא מתפוצצת.
אז איך עושים את זה?

יום העצמאות, גריל, שמירה על משקל

כמו בכל דבר,  יש לנו 3 דרגות להתמודדות:

דרגה ראשונה: ההתארגנות

  1. אני לא מגיעה מורעבת למנגל.
    אני דואגת לעצמי ואוכלת משהו בבוקר, כדי להגיע לארוחת יום העצמאות כשאני קצת רעבה ויש לי יכולת לשלוט ולבחור מה וכמה אני הולכת לאכול.

  2. לגברים שבינינו, כי אתם אלו שבד"כ עושים את זה: אתם עומדים ליד המנגל ונהנים מהריחות ומהחיבור לאדם הקדמון שבכם, נהדר!!! אנא אל תאכלו ישירות מהמנגל תוך כדי שיחה,
    קשה מאד להעריך כמויות כשאוכלים בעמידה ומנשנשים.
    קחו צלחת ושימו לכם את הבשרים, דגים, ירקות, טחינה שאתם רוצים , תסתכלו על המנה שלכם, תאכלו לאט ושם כדאי לעצור לפני שממשיכים לעוד….

  3. ותרו על שתייה מתוקה!!!
    כל כוס שתייה מתוקה היא כמו 5 כפיות סוכר, כל כך מיותר!!!
    תהנו ממים, מים עם נענע ולימון, סודה, כוסית יין טוב.

  4. מה לשים על הצלחת?
    עדיף לשים בשר, עוף, דגים, סלטים למיניהם, ירקות על הגריל, טחינה, חומוס וכמה שפחות אם בכלל מהפחמימות: פיתה, תפוחי אדמה, אורז, צ'יפס וכד'.
    אכילת פחמימות משפעלת את הפרשת האינסולין, הורמון שמעודד אגירת שומן והשמנה.

דרגה שנייה: ויסות הכמויות, איך אני יודע מתי לעצור?

  1. אם אתם מכירים את תחושות הרעב והשובע שלכם, זה הזמן להיעזר בהן.
    תוך כדי הארוחה הבטן (מערכת העיכול) מאותתת לנו שהיא כבר אינה רעבה , וכעת היא רגועה ונעים לה.
    זה הזמן הנכון לעצור את האכילה 🙂
    במידה ותמשיכו לאכול כי "טעים לי", "כולם עדיין אוכלים", "אני חייב לסיים את מה שיש לי בצלחת" ועוד מחשבות כאלו, שאינן עוזרות לנו כלל, להיפך…..
    תגיע הצרבת, הבטן הנפוחה, הכבדות, גזים, הרצון לפתוח את הכפתור במכנס כי יש תחושת פיצוץ….. אין טעם להגיע לזה, תקשיבו לבטן שלכם, היא יודעת מה וכמה היא צריכה לאכול.

דרגה שלישית: אכילה קשובה ולשים לב למחשבות שלי

  1. זוהי הדרגה הכי גבוהה באכילה בריאה.
    בשלב זה אני מתחילה להתבונן על המחשבות האוטומטיות, שמנסות לנהל לי את האכילה ובוחרת במחשבות מאוזנות יותר, מיטיבות איתי יותר וכאלו שמתואמות עם הדברים שאני רוצה להגשים בחיי, כמו:
    להיות בריאה, לרדת במשקל, להרגיש קלילה, להיות אני זו שמנהלת את האכילה שלי ולא שהאוכל מנהל אותי, לאזן את בדיקות הדם, להוריד את הכרס ועוד….

  2. מחשבות אוטומטיות מלוות אותנו תמיד:
    טעים לי
    בא לי
    כולם אוכלים את הפיתות למה אני צריכה להימנע?
    אני חייבת לסיים את מה שלקחתי
    אסור לזרוק אוכל
     ועוד ועוד…..

  3. מחשבות מאוזנות ומיטיבות הן לדוגמא:
    אני מכבדת את הגוף שלי. אני מרגישה שבעה, אז הגיע הזמן לעצור.
    אני חשוב יותר מעוד פיתה ותפוח אדמה
    אני רוצה להרגיש בנוח בסיום הארוחה ולא רוצה להתפוצץ
    התהליך שלי חשוב יותר מעוד פרוסת עוגה
    האם שווה לי לקחת עכשיו עוד צלחת אוכל?
    אני זה שמנהל את הסיטואציה, לא האוכל מנהל אותי!!!

כאמור, זהו תהליך, אם אתם בשלב ההתארגנות ועדיין לא מחוברים לרעב ולשובע, אז תתארגנו היטב, זה כבר שווה הרבה.
אם אתם גם יודעים לזהות את דרגות השובע שלכם, אז תהיו קשובים לבטן במהלך המנגל וכבדו את המסרים של הבטן שלכם.
ואם אתם בשלב של להתבונן על המחשבות שמלוות את האכילה שלכם, תתבוננו עליהן והלוואי ותאהבו את עצמיכם יותר מאשר את האוכל ותבחרו במחשבות המיטיבות.

חג עצמאות שמח,
ושנשמור על העצמאות שלנו, לנהל את האכילה שלנו, מערכות היחסים בחיינו, הבחירות שלנו לטוב ולרע 🙂

מוזמנים לשתף:

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Print
Share on telegram
Telegram
כתבות
טיפים

טיפים שיכולים לעניין אותך

מתכוני בריאות