הדילמה בין עבודות הבית לדאגה לעצמי, במי לטפל קודם? ואיך זה קשור לטיפול בהשמנה?

יש לי חלום……לא! יש לי דילמה , דילמה שחוזרת על עצמה כמה פעמים בשבוע: 
"TO EAT OR NOT TO EAT", או יותר נכון לאכול או להיכנס הבייתה ולהתחיל להתעסק בעבודות הבית?!?

רוב השבוע אני עושה את הצומות לסירוגין, 16 שעות צום ו-8 שעות אכילה. כלומר עד שעות הצהריים אני רק שותה וסביב הצהריים אני מתחילה לאכול.
קורה לא פעם ולא פעמיים….שאני מגיעה הבייתה בצהריים ואני כבר רעבה, אפילו רעבה מאד.
הגוף שלי אומר יעל, הגיע הזמן לאכול, אני יודעת גם מה יש לי לאכול ואז בכניסה הבייתה אני רואה את הבלאגן, את הוואטסאפים שיש לי לענות עליהם, את האוכל שטרם הכנתי לילדים ותיכף יגיעו מבית הספר, הכביסה שמחכה במכונה לתלייה עוד מאתמול בצהריים (אמא שלי כעת מביעה מורת רוח….) ועוד הרבה הרבה דברים לעשות……

ואז עולה הדילמה: אני יושבת לאכול עכשיו ונרגעת וכל הבלאגן מחכה לי או שאני עושה את עבודות הבית ונרגעת ורק אז אוכלת?????

עד לפני כמה שנים, הייתי פונה לעבודות הבית, מכינה אוכל לילדים, הרעב שלי הולך ועולה ואני הולכת ונהיית עצבנית, מגעילה, סכנה לסביבה, חסרת סבלנות, מקטרת מתחת לאף, מקללת את עבודות הבית ואת זה שאין לי עוזרת בית צמודה, והמשימות היו מסתיימות והבית נראה טוב…..

היום, עולה בי הדילמה הזו ואני אומרת לעצמי: "אני יותר חשובה מכל עבודות הבית, הכל יחכה לי גם ככה, שבי רגע, תאכלי ,תירגעי ואז תמשיכי בשאר".

אני גאה במחשבה הזו שהצלחתי לפתח עם השנים, המחשבה שאומרת שאני יותר חשובה מעבודות הבית, מהסדר, מהכביסה ואפילו מהילדים שלי, הם יכולים לחכות רגע.
כשאני רגועה כי אכלתי, הסטרס בגוף ירד, כל עבודות הבית כבר יטופלו אחרי זה, הילדים שלי יקבלו אמא נחמדה , רגועה , שיש לה סבלנות לשמוע אותם, שמראה להם דוגמא אישית לכך שאני חשובה, שאני יודעת להיות קשובה לגוף שלי,  לטפל בעצמי ולא כל העולם קודם לי בסדר העדיפויות.

זו עבודה יומיומית ובחירה מחדש כל פעם בעצמי, בגוף שלי, בשקט שלי ו……..אני כל כך שמחה לבחור בי שוב ושוב ושוב, לא תמיד זה היה ככה, וגם לא תמיד זה מצליח, ממש לא…..זה תהליך, זו עבודה על דפוסי החשיבה שלי, על האהבה עצמית שלי ,עבודה אפשרית ומתגמלת 🙂

"אהבה עצמית אמיתית משמעה שאין לנו צורך להצדיק לעצמנו או לאחרים למה אנחנו יוצאים לחופשה, למה אנחנו ישנים עד מאוחר, למה אנחנו קונים נעליים חדשות, למה אנחנו מפנקים את עצמנו מדי פעם. אנחנו מרגישים בנוח לעשות דברים שמוסיפים איכות ויופי לחיים." 
אנדרו מתיוס

מוזמנים לשתף:

Facebook
Email
WhatsApp
Print
Telegram
כתבות
טיפים
מתכוני בריאות